Strona główna
Finanse
Tutaj jesteś
Finanse Płatność telefonem a zwrot środków

Płatność telefonem a zwrot środków – jak wygląda w praktyce?

Data publikacji 18 stycznia 2022

Niekiedy zdarza się, że konieczne jest oddanie zakupionych towarów. W ciągu 14 dni jest to możliwe w większości przypadków, dlatego systemy płatności muszą przewidywać opcję zwrócenia środków. Obecnie jest to osiągalne nawet w sytuacji, gdy zapłaciłeś za przedmiot telefonem.

Jak wygląda zwracanie pieniędzy za płatność telefonem?

Płatności telefonem są możliwe jedynie po podpięciu karty płatniczej. Z tego powodu zwrot środków wygląda w dość podobny sposób jak w sytuacji, gdy płacisz tradycyjną, plastikową kartą. Wystarczy tylko udać się do sklepu, zgłosić chęć zwrotu pieniędzy i uzyskania środków, a następnie przyłożyć telefon do terminala w odpowiednim momencie. Konieczne jest jednak dysponowanie potwierdzeniem zakupu, bez którego sklep nie przyjmie towaru.

Zdarza się jednak, że w niektórych przypadkach oprócz przyłożenia telefonu do terminala konieczne jest podanie kilku ostatnich cyfr numeru konta wirtualnego. Można je znaleźć bezpośrednio w aplikacji internetowego portfela.

Aby jednak móc odbierać w swoim sklepie płatności realizowane telefonem, warto postawić m.in. na system płatności online Przelewy24. Umożliwia on udostępnianie klientom różnych metod przelewania pieniędzy. Dzięki temu można trafić także do tych osób, które stawiają na nowoczesne sposoby płatności, bez dysponowania fizyczną kartą płatniczą. Więcej szczegółów na ten temat znajdziesz na stronie https://www.przelewy24.pl/.

Podsumowując, w większości sklepów zwroty są realizowane w dokładnie taki sam sposób, w jaki dokonano płatność. Potrzebny jest do tego terminal, a także smartfon. Zdarzają się jednak pracownicy, którzy nie potrafią uruchomić takiej operacji, a więc odmawiają zwrotu zbliżeniowego. Wówczas klient może się tego domagać, ponieważ zwrot musi być dokonany dokładnie tak jak sama płatność. Jeśli więc w danym sklepie istnieje opcja zapłacenia telefonem, ewentualne reklamacje będą uwzględniane właśnie w ten sposób.

Ile trzeba czekać na zwrot pieniędzy?

W przypadku zwrotu pieniędzy przelewanych z wykorzystaniem płatności zbliżeniowych telefonem trzeba poczekać na przelanie środków około kilka dni. Ta sama sytuacja ma miejsce, jeśli decydujesz się na płatność z użyciem tradycyjnej, fizycznej karty. Wszystko ze względu na fakt, że pieniądze przepływają przez operatora oraz bank. Czas jest najbardziej wydłużony właśnie przez tę ostatnią instytucję. Istnieją jednak systemy, takie jak Przelewy24, które umożliwiają zwrot niemal od razu.

Każdy bank ma nieco inną politykę w przypadku zwrotów pieniędzy na kartę płatniczą lub mobilny portfel zainstalowany na telefonie. Zazwyczaj jednak cały proces trwa maksymalnie 3 dni. Trzeba jednak pamiętać, że większość operacji nie jest zatwierdzanych w weekendy i święta. Mowa tu więc jedynie o dniach roboczych.

Wydłużenie całego procesu zazwyczaj wynika z polityki banku. W razie wątpliwości można jednak skontaktować się z instytucją i zapytać, dlaczego środki ze zwrotu jeszcze nie trafiły na Twoje konto. Jest tak zarówno w przypadku płatności dokonywanych kartą płatniczą, jak i telefonem.

Artykuł sponsorowany

Redakcja profesja.com.pl

Nasza redakcja to kompendium wiedzy dla wszystkich zainteresowanych światem biznesu, finansów i pokrewnych dziedzin. Dzielimy się cennymi informacjami, inspirującymi historiami sukcesu oraz praktycznymi poradami, aby wspierać naszych czytelników w rozwijaniu się zawodowo i osiąganiu finansowej stabilności.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?