Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś
Biznes Jakie regały warto wybrać do biura

Jakie regały warto wybrać do biura?

Data publikacji 24 sierpnia 2022


Regały to obok biurek, krzeseł czy sprzętu komputerowego jeden z głównych elementów wyposażenia każdego biura. Bez nich trudno wyobrazić sobie efektywną pracę, a także archiwizację dokumentów. Na co zwrócić uwagę, wybierając regały biurowe, a zwłaszcza modele do archiwum?

Ile przestrzeni biurowej przeznaczyć na regały?

Prowadząc w biurze archiwum, powinniśmy wygospodarować na nie osobne pomieszczenie. Dzięki temu będziemy w stanie oddzielić dokumenty, które nie są nam potrzebne aktualnie do pracy od tych, które wymagają przetworzenia. Dobrze, jeśli na archiwum możemy przeznaczyć nieco większy pokój. Pamiętajmy, że regały do archiwum muszą być ustawione w pewnym odstępie od siebie, tak aby można było swobodnie pomiędzy nimi przechodzić. Ułatwia to również utrzymanie względnego porządku w pomieszczeniu. W zależności od ilości wygospodarowanej przestrzeni wybieramy do archiwum większe lub nieco mniejsze regały, tak aby były one w stanie pomieścić wszelkie dokumenty.

Otwarte czy zamknięte?

Regały do archiwum zwykle mają otwarte półki- tego rodzaju meble są tańsze od modeli z półkami zamykanymi. Niemniej jednak te drugie są znacznie praktyczniejsze, głównie ze względu na fakt, iż do archiwum zaglądamy dosyć rzadko, przez co w pomieszczeniu gromadzą się znaczne ilości kurzu. Jeśli nie chcemy, aby segregatory pokryły się jego warstwą, wybierzmy regały do archiwum z zamykanymi półkami. Co istotne, ułatwiają one nieco archiwizację dokumentów, gdyż drzwiczki możemy odpowiednio opisać, tak aby wiedzieć, gdzie szukać konkretnych segregatorów.

Regał w formie szafy na mniejsze ilości dokumentów

Ciekawym rozwiązaniem są również regały do archiwum w formie zamykanych szafek. Wewnątrz posiadają one półki, które rozstawione są w taki sposób, aby mogły zmieścić się na nich segregatory. Szafki przeznaczone są do firm, które archiwizują niewielką ilość dokumentów, gdyż nie są one w stanie pomieścić zbyt wielu segregatorów. Pomagają jednak utrzymać porządek w archiwum oraz nadają pomieszczeniu schludny wygląd. Szafki do archiwum mają dodatkową zaletę, gdyż w razie potrzeby możemy przenieść je do jakiegokolwiek innego pomieszczenia, na przykład do pokoju pracowniczego czy socjalnego. Pięknie się prezentują, a dodatkowo, ze względu na niezbyt duże rozmiary, będą pasowały do większości pokoi. Niestety, nie sprawdzają się w firmach, w których na co dzień mamy do zarchiwizowania dużą liczbę dokumentów- stają się wtedy nieekonomicznym i niepraktycznym rozwiązaniem.

Redakcja profesja.com.pl

Nasza redakcja to kompendium wiedzy dla wszystkich zainteresowanych światem biznesu, finansów i pokrewnych dziedzin. Dzielimy się cennymi informacjami, inspirującymi historiami sukcesu oraz praktycznymi poradami, aby wspierać naszych czytelników w rozwijaniu się zawodowo i osiąganiu finansowej stabilności.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?