Kolorystyka strony internetowej – czy ma znaczenie?
Data publikacji 15 maja 2021
Kolory w biznesie mają ogromne znaczenie. Każda barwa coś znaczy. Marka, komunikując się ze swoimi odbiorcami, robi to także poprzez kolory.
Czego klient szuka na stronie internetowej?
Kiedy klient wchodzi na stronę internetową, oczekuje, że szybko znajdzie potrzebne informacje. W dzisiejszych czasach od strony internetowej oczekuje się także, że będzie wykonana bardzo estetycznie, zarówno pod względem treści, jak i formy. Wiele przedsiębiorstw zatrudnia copywriterów, aby treść na stronie była wysokiej jakości, bez błędów ortograficznych czy interpunkcyjnych. Jeżeli klient ma być zachęcony do zakupu, to trzeba pokazać zalety produktu lub usługi w odpowiedni sposób. Oprócz treści i zdjęć na stronie internetowej, uwagę zwracają kolory. Kolorystyka strony internetowej ma bardzo duże znaczenie, chociaż przeciętny klient może nie zdawać sobie z tego sprawy. Jednak osoby z wykształceniem marketingowym, działające w świecie reklamy, wiedzą doskonale, jak ważne są kolory i jak ogromny wpływ mają na powodzenie biznesu.
Identyfikacja wizualna
Każda firma ma swoje określone kolory, które znajdują się na przykład w logo firmy. Identyfikacja wizualna jest niezwykle istotna dla nowoczesnej marki. Bardzo ważne, aby ta komunikacja była spójna. Nie może być tak, że logo firmy jest jaskrawe, a na stronie internetowej dominują pastelowe barwy. Harmonia i spójność są bardzo ważne. Każda marka ma swój archetyp. Nie można na stronie internetowej komunikować się z pozycji błazna, a na portalach społecznościowych z pozycji władcy. Klienci szybko wyczują, że firma nie do końca wie, jak do nich dotrzeć. Wielu przedsiębiorców nie potrafi samodzielnie poradzić sobie z kwestiami marketingowym, dlatego też zatrudniają wyspecjalizowane agencje reklamowe. Takie posunięcie daje bardzo dobre rezultaty.
Każdy zajmuje się tym, co najlepiej potrafi
Przedsiębiorca może skupić się na tym, co potrafi najlepiej, pracuje w swojej najwyższej stawce godzinowej. W tym czasie wyspecjalizowana agencja pracuje nad tworzeniem identyfikacji wizualnej i odpowiednich treści na stronę internetową. Warto przeanalizować, jakie kolory dominują wśród marek, które osiągnęły sukces w poszczególnych branżach. Energetyczny kolor pomarańczowy, spokojny pastelowy beż, krzykliwa czerwień. Każdy kolor daje określony komunikat i coś znaczy. Warto zgłębić ten temat, aby móc wybrać odpowiedni kolor dla swojej marki. Nawet jeżeli identyfikacją zajmuje się agencja marketingowa, to można coś podpowiedzieć ze swojej perspektywy.