Jak dbać o rozwój pracowników?
Data publikacji 8 maja 2021Nauki o zarządzaniu jednomyślnie głoszą, że fundamentem każdej organizacji są jej pracownicy. Należy im zatem stworzyć takie warunki, aby dobrze czuli się na swoim stanowisku, praca przynosiła im satysfakcję, a pensja była w pełni zadowalająca. Aby podwładny pracował wydajnie, stosuje się system motywacji i gwarantuje możliwość podwyższania kompetencji. Jak dbać o rozwój pracowników?
Dlaczego personel powinien mieć szansę rozwoju?
Wyobraźmy sobie taką sytuację: pracownik spędził w przedsiębiorstwie 10 lat. Przez ten czas rzetelnie wykonywał powierzone mu zadania. Co miesiąc na jego konto bankowe regularnie wpływała pensja, miał prawo do urlopu i w razie potrzeby korzystania z L4. Po 10-letnim stażu pracy złożył jednak wypowiedzenie.
Oczywiście powodów odejścia mogło być mnóstwo. Jednak przykład ten jasno wskazuje na to, że człowiek przez 10 lat oddany firmie mógł czuć się niedoceniany. Nie widział dla siebie szansy awansu, a gdy minęła dekada, stracił zapał do dalszej pracy. Tkwił w miejscu, ponieważ szefostwo nie zadbało o to, aby rozwijał on swoje umiejętności.
To dlatego tak ważne jest: zapewnianie szkoleń, udziału w konferencjach i podróżach służbowych. Pracownik powinien mieć świadomość tego, że jest częścią organizacji, która inwestuje w jego progres.
Zapewnianie szkoleń
Jednym ze sposobów rozwoju pracowników są: różnego rodzaju szkolenia i warsztaty, które podnoszą ich kwalifikacje. Dzięki temu zatrudnieni lepiej poznają branżę, w której pracują na co dzień. Zdobywają nowe uprawnienia, certyfikaty, co przekłada się nie tylko na podwyższanie ich umiejętności, ale również pozyskiwanie nowych klientów, a tym samym na zwiększanie zysków przedsiębiorstwa. Doskonałym miejscem szkoleń są sale konferencyjne ADN Centrum Konferencyjne z pewnością sprostają najbardziej wymagającym.
Wyjazdy służbowe
Nie ulega wątpliwości, że wysyłanie pracowników w podróże służbowe motywuje ich do dalszych działań w obrębie firmy. Podwładni uczą się ją reprezentować na zewnątrz, nawiązują nowe kontakty, poznają kontrahentów. Podróżowanie w celach służbowych to również poznawanie kultury innych regionów, obcych języków, a więc poszerzanie własnych horyzontów.
Tego typu wyjazdy często wiążą się z uczestnictwem w tematycznych konferencjach i wykładach, na których można pogłębiać swoją wiedzę. Pamiętajmy, wykwalifikowany pracownik zaznajomiony z nowymi trendami panującymi na rynku jest bardziej skłonny do generowania nowych pomysłów. To zaś rzutuje na generowanie większych zarobków przez firmę.
Powyższe przykład jasno pokazują, że rozwój pracowników przynosi korzyści dla obu stron – personelu, ale także pracodawcy.