Koszula reklamowa – czy to dobry pomysł na propagowanie marki?
Data publikacji 10 sierpnia 2022
W ostatnich latach coraz większą popularnością cieszy się różnego rodzaju odzież reklamowa. Co ciekawe, nie jest ona już wyłącznie odzieżą roboczą z nadrukiem, ale też profesjonalnym, firmowym ubiorem. Powoli odchodzi się od standardu, w którym tylko pracownik fizyczny może — np. za pomocą kamizelki odblaskowej — reklamować swego pracodawcę.
Czy koszula firmowa może być reklamą?
Zanim odpowie się na to pytanie, trzeba uściślić fakty. Odzież robocza jest znacznie bardziej „elastyczna”pod kątem reklamy. W gruncie rzeczy chodzi o to, aby była ona funkcjonalna i bezpieczna. To oznacza, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby całe plecy pracownika były zadrukowane motywem reklamowym pracodawcy. Inaczej jest w przypadku pracowników biurowych, których obowiązuje określony dress-code. Owszem, koszule firmowe można wyposażyć w dekoracje związane np. z logiem firmy, ale taka afirmacja powinna być przede wszystkim dość dyskretna.
Technika nadruku reklamowego na odzieży
Przyjęło się, że nadruk reklamowy na odzieży powinien być wykonany według określonych standardów. Najlepiej, jeśli znajduje się on na wysokości piersi i to po lewej stronie. Ciekawym rozwiązaniem jest połączenie go z identyfikatorem, dzięki któremu osoba obsługująca klienta w biurze przestaje być anonimowa. Jeśli chodzi o sam nadruk, to powinien być on w miarę możliwości wyszywany. Koszule firmowe z haftem powinny być w miarę jednolite kolorystycznie, aby z łatwością można było odczytać znajdujący się na nich wzór. Dzięki zastosowaniu technologii haftu wyszyta grafika charakteryzuje się dużą odpornością na środki piorące, promieniowanie UV itd.
Krój koszuli do pracy
Typowa koszula do pracy nie musi być prostymi przewidywalnym elementem ubioru. Na jej ogólny wygląd wpływ ma przede wszystkim jej krój, który sprawia, że dana osoba prezentuje się profesjonalnie, a zarazem atrakcyjnie. Standardowe koszule firmowe z haftem mogą występować w dwóch różnych konfiguracjach, to jest w wersji:
- kroju prostego, który sprawdzi się przede wszystkim tam, gdzie pożądany jest bardziej wyrafinowany strój,
- kroju dopasowanego, który zalecany jest przede wszystkim tam, gdzie podkreśla się atrakcyjność ubioru i noszących ich osób.
Klasyczne koszule firmowe można też wzbogacać określonymi dodatkami. Idealnym rozwiązaniem są różnego rodzaju bluzy (w tym polarowe), kurtki i kamizelki. Doskonałym przykładem takiego ubogacenia odzieży firmowej jest koszula dla kelnera, która bardzo często jest wyposażona w różnego rodzaju kamizelki, zapaski i inne dodatki.