Zakładanie sklepu internetowego krok po kroku
Data publikacji 18 maja 2021
Sklep internetowy to serwis internetowy umożliwiający kupno oraz sprzedaż towarów przez internet.
Zakładanie sklepu internetowego – etapy
Aby założyć sklep internetowy, należy wykonać następujące kroki:
* zdecydować jakie produkty chcemy sprzedawać
Jeżeli chcemy rozpocząć sprzedawać produkty w internecie musimy dokładnie określić jakie one będą.
Aby wyróżnić się wśród konkurencji, należy zrobić listę cech, które uwydatnią naszą ofertę oraz określić jakie dają możliwości.
Oryginalny produkt pozwoli osiągnąć sukces, dlatego warto zająć się sprzedażą czegoś wyjątkowego. Warto również skupić się na chwytliwej nazwie sklepu oraz połączyć pracę z pasją.
Ważne jest aby przed rozpoczęciem sprzedaży sprawdzić, czy nasze produkty będą chętnie kupowane przez potencjalnych klientów,
* wybrać platformę e-commerce
Przy wyborze platformy trzeba mieć pewność, że posiadamy wystarczającą ilość pieniędzy jaką trzeba na nią przeznaczyć. Trzeba określić kiedy chcemy rozpocząć sprzedaż w naszym sklepie internetowym i czy stać nas na zatrudnienie specjalisty z dziedziny informatyki.
Platformę e-commerce stworzyć można samodzielnie lub skorzystać z gotowych już rozwiązań,
* zaprojektować wygląd sklepu
Wygląd oraz proste użytkowanie strony jest elementem skłaniającym klienta do odwiedzenia sklepu w sieci. Strona internetowa budzić musi zaufanie klienta i wyglądać profesjonalnie. Powinna ona zawierać następujące elementy:
– nawigację, czyli menu główne pomagające klientom poruszać się po stronie sklepu,
– banery, którymi są zdjęcia reklamujące aktualną ofertę sklepu oraz informujące o wyprzedażach i promocjach,
– zdjęcia produktów z opisem – każdy produkt musi zawierać realne zdjęcie oraz krótką specyfikację,
* dostosować metody płatności
W sklepie internetowym umożliwić trzeba klientom różne metody płatności za zakupione produkty. Ważne jest by strona umożliwiła przekierowanie klienta na stronę jego banku, aby mógł dokonać od płatności. Dobrym rozwiązaniem jest również kompatybilność strony z aplikacjami poszczególnych banków,
* określić metody dostawy towarów
Na sprzedaż towarów składają się zapłata za niego oraz jego dostarczenie. Opcjami dostawy mogą być: dostawa kurierem lub pocztą, dostarczenie paczki do paczkomatu oraz odbiór osobisty.
Wysyłkami zająć można się samodzielnie lub podpisać umowę z firmą świadczącą usługi kurierskie,
* zadbać o regulamin oraz politykę prywatności
Sklep internetowy jak każda strona zawierać musi jasno określony i dostępny dla klientów regulamin. Powinien on zawierać informacje na temat zwrotów towarów, reklamacji oraz gwarancji na zakupione produkty. Regulamin zawierać musi podstawowe dane dotyczące sklepu.
Korzyści z prowadzenia sklepu internetowego
Prowadzenie własnego sklepu internetowego pomaga zaoszczędzić pieniądze związane z wynajęciem i urządzeniem lokalu. Kolejną zaletą jest nieograniczony zasięg sprzedawanych produktów oraz mniejsze ryzyko związane z kosztami dotyczącymi sklepu stacjonarnego.